Роздільні школи: за і проти. Дослідники відповідають….

Роздільні школи: за і проти. Дослідники відповідають….

Роздільне навчання хлопців і дівчат досі дискусійне питання, що має багато прибічників та критиків. Часи, коли діти вчилися окремо, давно минули. Чи варто до них вертатися?

Як не дивно, але однозначну відповідь на це питання дати неможливо. В останні роки інтерес до цієї теми виявляли безліч дослідників і професіоналів зі світу освіти, проте до сих пір вони так і не прийшли до єдиної думки, але виділили кілька особливостей роздільних шкіл.

  1. Успішність учнів роздільних шкіл вища. В окремих школах діти сильніше зосереджені на навчанні, ніж в спільних: ні тобі  представників протилежної статі, які можуть забирати на себе істотну частину уваги, ні конкурентного середовища, у якому завжди хочеться вигідно виділятися перед протилежною статтю. Але  для повноцінного розвитку дитини, крім академічних досягнень, важливий цілий комплекс чинників, таких як кількість творчих і спортивних секцій, якість інфраструктури і увага персоналу до дитини.

  2. Адаптація під особливості навчання і розвитку. Ніхто не буде сперечатися, що дівчатка і хлопчики дуже різні у всьому. Так ось є думка, що вони по-різному сприймають інформацію, реагують на різні ситуації в школі і розвиваються розумово. Роздільні школи враховують цей чинник і розробляють свої програми і підходи до учнів згідно з таким особливостям. Враховуючи це, немає нічого дивного в тому, що в окремих школах хлопчики і дівчата можуть легше сприймати інформацію, ніж в спільних.

  3. Соціалізація і забобони. Як би не старалися роздільні школи підлаштуватися під дітей, у результаті всі діти потрапляють в "спільний" дорослий світ, де хочеш не хочеш, але треба взаємодіяти один з одним. І тут в учнів роздільних шкіл можуть з'явитися проблеми, особливо у тих, хто жив у шкільному пансіоні і перебував у школі весь час навчання.

  4. Більш сувора дисципліна. Хоча це не правило, але загальна тенденція. Це можна назвати даниною традиціям та історії освіти. Не можна сказати, що зараз роздільні школи старомодні, але їм властивий більший консерватизм щодо правил поведінки в школі, шкільної форми, розпорядку дня в пансіоні і так далі. Для когось це чудова можливість віддати дитину в школу, де він або вона буде перебувати під наглядом не гірше, ніж удома.

У всьому, що стосується освіти дитини, вибір залишається за сім'єю. Ніхто не знає краще, що підійде дитині, ніж батьки і їм вирішувати яка школа буде краще для їх дитини - роздільна або спільна.


Переваги шкіл роздільного навчання:

Переваги шкіл роздільного навчання:

1. Відсутність в учнів упереджень при виборі навчальних занять, предметів, гуртків і факультатив, а також відсутність переваг для участі в тому чи іншому спорті тільки тому, що він призначений для дівчаток або хлопчиків. Хлопчики можуть танцювати, а дівчатка займатися моделюванням, робототехнікою.

Школи роздільного навчання надають широкий спектр обов'язкових предметів і різноманітних факультативів: від гуртка ораторського мистецтва до академічного веслування, від ускладненої математики до постановки спектаклів і мюзиклів.

2. Наявність спеціалізованих програм для навчання і засвоєння матеріалу, засновані на особливостях фізіологічного розвитку (наприклад, розвиток неврологічної системи і мозку) і терміни статевого розвитку хлопчиків і дівчаток.

3. Більш впевнена участь у навчальних і спортивних заходах без огляду на протилежну стать та бажання сподобатися або догодити.

4. Можливість спробувати нове і незвідане без стереотипів  та порівняння з протилежною статтю.

5. Наявність навчального та наставницького колективу, що спеціалізується на роботі з хлопчиками або дівчатками.

                          Декілька причин, за якими ми надаємо перевагу роздільному навчанню:

  • різний темп фізіологічного і психологічного розвитку ( дівчатка до відповідного віку випереджають хлопчиків);

  • різний спосіб сприйняття інформації (дівчатка емоційні, хлопчики раціональні);

  • різні рольові функції в соціумі (дівчатка - матері, хлопчики- захисники);

  • різні підходи у формуванні статево-рольової ідентичності (у дівчаток через естетику, у хлопчиків через спортивно-вольові принципи);

  • відсутність психотравматизації: в результаті знецінення однієї статі іншою в процесі навчальних  негараздів.